The Rise of Phoenixes
When unhappy circumstances force Feng Zhi Wei (Ni Ni) to run away from her powerful family, she must seek help from Prince Ning Yi (Chen Kun). This Prince has been wronged, and seeks to find the truth about mysteries from his past and attain justice. The Prince orders Zhi Wei to disguise herself as a man and gain admission to the elite, all-male Qingming Academy so she can become an advisor to the Emperor. As the political intrigue and deceit thicken, love begins to bloom between Zhi Wei and the Ning Yi — but will their paths lead them to happiness… or ruin? This 2018 Chinese drama series was based on a novel by Tian Xia Gui Yuan and directed by Liu Hai Bo and Shen Yan.