Ripe Town
During the reign of Emperor Wanli (1572-1620) of the Ming Dynasty, the region of Jiangnan is turned upside down by a gruesome spate of killings. The murderer leaves corpses in strange poses, leaving cryptic notes as “clues” at the scene of the crime each time. To make matters even more mysterious, the victims all appear unconnected with one another – although the killer seems to be the same person in each instance. The disciple of the first of this serial killer’s victims is a young man named Qu San Geng (Bai Yu Fan). With the help of a small group of associates, he tries to get to the bottom of the murders. But as they start to investigate, incidents that took place a decade ago come to light once more. There are also signs that a mysterious and evil puppet master is pulling the strings in the background. Can Qu San Geng find – and stop – the killer...and solve the mystery? “Ripe Town” is a 2023 Chinese drama series that was directed by Wang Zheng.