Prosecution Elite
An Ni (Dilraba Dilmurat) is the top student at a prestigious law school. Her reputation has brought her to the attention of some of the nation’s top legal bodies. Upon entering the Procuratorate, China’s top public prosecution body, she is tasked with joining a new department. The department’s chiefs think that as a “new face,” she will help provide the department with new ideas and a fresh outlook. She finds herself working alongside He Lu Yuan (Tong Da Wei), a police captain. Those who do not know He Lu Yuan well find him to be cold, ruthless, and abrasive. But, in truth, he is devoted to the cause and helps support his co-workers. The duo soon find themselves on the tail of complex, novel, cybercrime offenders. Many of these involve international gangs. The maverick prosecutor and the police captain must pool all their wits and resources in a bid to bring offenders to justice, and soon discover that a mysterious mastermind nicknamed “Old A” may be pulling the strings behind the scenes. Can they reveal the true identity of “Old A” – and shut down the cybercrimals? This drama was based on real-life stories handled by the Chinese Supreme People’s Procuratorate. “Prosecution Elites” is a 2023 Chinese drama series that was directed by Yu Ding.