Theory of Love
Third (Gun Atthaphan Phunsawat) and Khai (Off Jumpol Adulkittiporn) are filmology majors and best friends at a local university. Third has long harbored secret romantic feelings for Khai, who maintains a strict "no dating friends" policy and constantly dates other girls. Struggling with his unrequited love, Third decides to move on and let go of his feelings. Ironically, only after Third begins to distance himself does Khai start to realize his own potential romantic feelings for his best friend. As Third tries to move forward, Khai must now confront whether he can win back the heart of the friend he may have taken for granted. Adapted from the novel by JittiRain, this is a 2019 Thai romance drama directed by X Nuttapong Mongkolsawas.