Six Survivors
When the infectious outbreak was first reported in Chiba, Japan, no one could believe it was real. But when Riri Mizukami (Hiyori Sakurada) meets one of the infected on the way home from her softball club, she knows this virus is going to change the world forever. Escaping to a public shelter with the rest of her club, Riri believes they’re all safe, but when it’s discovered that someone inside the shelter has been infected, she fears her life may be at its end. Lucky or not, Riri escapes the shelter and soon finds herself holed up at a shopping mall in Makuhari, but Riri isn’t the only survivor now calling the mall home. Forced to live with several men and women of all ages and occupations, Riri and her new “family” must work together to find ways to survive. While the world outside the mall is a literal zombie hellscape, life inside the mall isn’t all that bad. With enough provisions to last everyone quite a while, an odd sense of comfort settles over the survivors, causing some to begin to wonder if they might find love. But can one find love amid a zombie apocalypse? Adapted from the manga series “According to Six Survivors” by Kazune Yamamoto, “Six Survivors” is a 2022 Japanese romantic horror comedy drama directed by Ken Ninomiya.