My Handsome Roommate
Mo Yi (Lu Yang Yang) is a 25-year-old concept artist at a video gaming firm company named MIT. After three years in the job, she was expecting a promotion – only to be foiled by a workplace rival who has developed a romantic relationship with the firm’s boss. She is frustrated with work, her low pay grade, and her non-existent love life. Every year, she makes a wish – and this year, she wishes that she could meet a man just like You Yu (Zhang Rui), a fellow student she met while she was in middle school. For some time, it seemed that their destiny was to be together after he saved her from bullies and the two developed a close friendship. But eventually, they lost contact with each other… Many years later, You Yu has become a wildly successful cartoon artist. But he is a victim of his own success, and is now being forced to pen a sensationalist cartoon against his wishes. One day, he is transported into the future, into a living room that just happens to belong to Mo Yi! He doesn’t seem to recognize her, and he doesn’t have anywhere to live. Mo Yi decides to lend a helping hand. But could You Yu’s strange time travel adventure grant him and his childhood sweetheart a second chance at love? “My Handsome Roommate” is a 2021 Chinese drama series that was directed by Ma Shi Ge.