Miss Truth
Ran Yan (Zhou Jie Qiong) is an 18-year-old noblewoman whose family has fallen on hard times. Instead of living a life of luxury, she spent her youth learning about how to work as a sort of amateur forensic detective, conducting autopsies, and examining dead bodies for evidence linking criminals to murders. Far less squeamish than her male counterparts, she has never shied away from conducting an investigation. But when her mentor’s gambling debts get out of hand, she is forced to enter into a bargain whereby the mentor will be excused the debt if she “lends” her skills to investigators hunting for clues in a gangland killing. As she investigates, she encounters a deadly assassin named Su Fu (Pei Zi Tian), as well as Xiao Song (Li Cheng Bin), the Emperor’s investigator and right-hand man. Both are on the hunt for a priceless pearl that Ran Yan begins to understand is the key to a gigantic and sprawling plot. As Xiao Song and Ran Yan begin to form a close bond, she realizes that she will need all of her investigative skills – and love smarts – about her if she is to get to the bottom of the case. “Miss Truth” is a 2020 Chinese drama series that was directed by Wu Tian Ge and Ye Tian.