The Full-Time Wife Escapist
Mikuri Moriyama (Aragaki Yui) is a 25-years-old woman whose fledgling career has stalled. She has a degree in psychology, and even has a talent for analyzing people, but she has also just been fired from her job. Without a boyfriend and without any job leads, life is looking bleak for her – particularly as her parents are planning to relocate to the countryside. In desperation, her father decides to intervene...and finds her an unusual job! The job involves working as a live-in housekeeper for a diligent workaholic man (36) named Hiramasa Tsuzaki (Hoshino Gen). He has never had a girlfriend and has nobody to look after him. The two agree to live together, but must later marry in order to continue this arrangement. As they spend more time together, however, this odd couple starts to hit it off. Could romance spark between a man who cares only about his work and his unconventional “housekeeper?” This drama was based on a hit manga series title authored by Tsunami Umino and first published in 2012. “The Full-Time Wife Escapist” is a 2016 Japanese drama series that was directed by Fuminori Kaneko.