Heaven and Hell: Soul Exchange
An ambitious detective in the Tokyo Metropolitan Police Department’s violent crimes unit, Ayako Mochizuki (Haruka Ayase) is determined to make a name for herself as one of the unit’s best detectives. Driven by a strong sense of justice, Ayako has worked hard her entire career, a fact that has not gone unnoticed by her superiors. Currently working on a murder case, Ayako is given a chance to prove herself once and for all when she’s tasked with bringing in the murder suspect single-handedly. Thrilled by this incredible opportunity, Ayako sets out to arrest the case’s biggest suspect, Haruto Hidaka (Issei Takahashi). A brilliant young chemist and successful entrepreneur, Haruto has made a name for himself as the head of a successful startup, but behind all of his outward success lies a sick and twisted mind obsessed with murder. Confronting Haruto, Ayako prepares to bring him in but before she can cuff him, their souls are switched. Now trapped in each other’s bodies, the psychopathic serial killer and hard-nosed detective find themselves forced to work together to find a way to undo this strange twist of fate. As they do these sworn enemies stumble upon a shocking truth. Could this truth be the key to reversing their strange fate? A mysterious tale with a supernatural twist, “Heaven and Hell: Soul Exchange” is a 2021 Japanese comedy mystery drama directed by Takahiro Aoyama, Yuichiro Hirakawa, and Aya Matsuki.