60 Minutes Until the First Love Affair
Often the tenderest – and sometimes the most awkward – of all moments in a couple’s relationship is the 60 minutes before they make love for the first time. This omnibus drama series follows the exploits of different couples of various ages and from all sorts of walks of life as, with a blend of adventure, anticipation, lust, and trepidation, they navigate the often-tense last minutes before they have sex for the first time. Their motivation in each case is not always the same, but we are often privy to their innermost thoughts, fears, and desires as the clock ticks down to zero – and the start of their intimacy. From young courting couples to people in their middle ages, in each case, the destination is certain, but just how the couples will end up getting there is not always clear. The omnibus begins with the tale of a young, inexperienced couple named Takayama Satoshi (Asuka Kudo) and Aida Michiko (Asami Usuda). They have resolved to make love for the first time, but have no real idea how to go about it. Who should initiate what? Is this really what they want to do? Will nerves get the better of them? They have confined themselves to a small room with the intention of taking their relationship to this next step, but as the sands of time run down, uncertainty just won’t go away! This drama was based on a 2016-2018 manga series written by Knots. “60 Minutes Until the First Love Affair” is a Japanese 2021 omnibus drama series that was directed by Ryosuke Hashiguchi, Daisuke Miura, Akiko Ohku, and Kohei Taniguchi.