The Silence of the Monster
He Chu Feng (Bi Wen Jun) and Luo Bin (Zhu Zheng Ting) are the two oddball operators of Monster Vintage, a notable antique store. They live in the same house together, with only a large cat for company, and have become accustomed to each other’s bizarre quirks, although their respective love lives are nothing to write home about! He Chu Feng is a man of mystery, and is the store’s locksmith extraordinaire – able to open any lock imaginable on a range of antique pieces. And Luo Bin is the master appraiser of the duo – a man capable of assessing an antique’s worth in mere seconds.
But their lives are about to turn upside down when two women enter the fray. First comes a trainee lawyer named Sui Yi (Sun Yi Han). The duo agrees to let them live with her, forcing them into an unfamiliar routine of housework – but also sparking a somewhat unconventional fledgling romance between the positive and personable Sui Yi and the ever-enigmatic He Chu Feng. Then, an ace auctioneer named Fang Qi (Zhang Bai Jia) comes to seek help from the housemates. She has suffered an injury and needs assistance – and it’s love at first sight for Luo Bin the moment he sets eyes on her. Can romance really blow a fresh wind through this antiques emporium?
“The Silence of the Monster” is a 2021 Chinese drama series that was directed by Ying Ying Lu.