Weaving a Tale of Love
During the reign of Emperor Tai Zong, Kudi Liu Li (Gülnezer Bextiyar) has an extraordinary talent for embroidery, despite her mother's warnings about the dangers her skills could bring. After her mother is framed and imprisoned, Liu Li is entrusted to a palace eunuch. Growing up under careful protection, her remarkable embroidery skills become renowned in the palace. Pei Xing Jian (Timmy Xu), a brilliant young scholar, recognizes the threats surrounding her and becomes her protector. Together, they navigate treacherous palace intrigues, uncovering secrets from Liu Li's past and setting her on a path of revenge. As power shifts to the usurper Wu Zhou, Liu Li and Xing Jian must use their intelligence and courage to survive the dangerous political landscape. This is a 2021 historical romance drama based on a novel by Lan Yun Shu, directed by Chan Ka Lam and He Zhen Hua.