The Deer and the Cauldron
Wei Xiao Bao (Zhang Yi Shan), a street-smart orphan, rises from obscurity by cleverly infiltrating the imperial palace disguised as a eunuch. His exceptional wit quickly earns him the favor of Emperor Kang Xi (Zhang Tian Yang) and makes him a trusted advisor. During his time in the palace, Xiao Bao encounters Chen Jin Nan (Wayne Wang), leader of the Tiandihui, and becomes his disciple, which dramatically transforms his previously self-serving perspective. From a young man solely focused on personal gain, Xiao Bao gradually learns the value of love and meaningful relationships over material wealth and power. As he navigates the complex political landscape and his own personal growth, he must confront the potential consequences of his past actions. This is a 2020 South Korean action adventure comedy drama adapted from Jin Yong's novel and directed by Ma Jin.