Truth or Dare
Growing up as the daughter of a performer, Xiao Wan Zi (Li Geng Xi) spent her entire life on the streets. Always cheerful and incredibly clever, Wan Zi had a knack for grabbing the attention of those passing by, drawing them into watch her father’s impressive performance. Though she never learned to read or write, Wan Zi never wanted for anything, as she possessed all the skills she needed to survive. But none of her street-smarts could prepare her for the encounter that would unexpectedly change her life forever.
Suddenly declared to be a princess, Wan Zi finds herself completely unprepared for the life she is now expected to live. As if trying to adjust to this new life wasn’t enough, Wan Zi soon learns that she’s expected to marry Mei San Shao (Huang Jun Jie), a man who wants nothing to do with her. Vehemently opposed to the marriage, San Shao does everything he can to push Wan Zi away, but despite his best efforts, neither can escape the inevitable marriage. Meanwhile, the king has arranged a marriage for the ninth prince’s daughter, Lu Ying Yao (Sun An Ke), but things go terribly wrong when the bandit Xiao Bao Ye (Ding Jia Wen) mistakes her as his wife.
Trapped in the most unexpected and unlikely marriages, Wan Zi, San Shao, YIng Yao, and Bao Ye all find themselves wondering what to do next. Is love even possible when your marriage starts out as a mistake?
Adapted from the novel, “Wrong Carriage, Right Groom” by Xi Juan, “Truth or Dare” is a 2021 historical romantic comedy drama directed by Wai Hong Chui.