Qing Qing Zi Jin
During the days of the Tang Dynasty (618-907CE), Chinese arts and culture are experiencing a golden age. Poetry is highly prized – and the rewards for becoming a prominent poet are great.
Luo Qiu Chi (Fan Shi Qi) is a talented young poet – a poor scholar from a troubled background who is dreaming of a life full of art and writing.
He is forced to leave his family home and hide his true identity in order to pursue his poetry dreams.
Fortunately, he one day meets a female scholar named Wen Ren Jun (Xiao Yu Lu). She decides to help him as he attempts to pass the tough entrance test for the prestigious Zhu Xiu Academy.
He forms a bitter rivalry with the Zhu Xiu Academy’s star pupil. And then he must truly prove his mettle when he is selected to take part in a fiercely competitive poetry competition against the top scholars of a rival kingdom.
Luckily, Wen Ren Jun and other newfound friends are ready to help Luo Qiu Chi duke it out against the best young poets in the land.