Rattan
Many years ago, the half demon Si Teng (Jing Tian) was hunted down by a devout Taoist monk. Chased across Shanghai, Si Teng fled for her life but escaping the relentless monk proved impossible. In an act of cruel piety, the monk killed Si Teng and buried her remains at the base of a great cliff. There she would have remained for all eternity, had fate not chosen to intervene. Resurrected by the unwitting actions of a young designer by the name of Qin Fang (Zhang Bin Bin), Si Teng finds herself in a strange new world. Confused by the fragmented memories in her head, Si Teng insists Qin Fang help her regain her memories, while at the same time helping her understand life in this modern age. Despite their rocky start, Qin Fang eventually agrees to Si Teng’s demands. With Qin Fang by her side, Si Teng learns what it means to live and love but the fragmented memories of her past continue to torment her. Determined to understand the mysteries of her past, Si Teng and Qin Fang continue to search for answers, their quest drawing them ever closer. But how long will their happiness last when the demon of the past refuses to die? Based on the novel of the same name by Wei Ren Yu, “Rattan” is a 2021 fantasy romance mystery drama directed by Li Mu Ge.