Love By Chance
Shy and guarded, university freshman Pete (Saint Suppapong Udomkaewkanjana) has kept others at a distance to avoid rejection, especially after coming out. His world shifts when Ae (Perth Tanapon Sukumpantanasan), a kind-hearted schoolmate, steps in to help after Pete’s ex tries to blackmail him. Drawn to Ae’s genuine nature, Pete struggles with his growing feelings and his fear of others’ judgment, trying to protect their budding friendship. Unbeknownst to Pete, Ae reciprocates his feelings but is torn between confessing his love and risking what they already have. As their friendship deepens, they must navigate their emotions and societal expectations, questioning how to embrace their love without losing what they cherish most. This 2018 Thai BL drama was based on the novel My Accidental Love is You by MAME12938, and directed by New Siwaj Sawatmaneekul.