Lonely Enough to Love
A successful psychiatrist in his thirties, Cha Kang Woo (Ji Hyun Woo) could be considered by some to be the perfect man. Handsome and single, with a successful career, he has no problem finding women who are attracted to him. Unfortunately, his traumatic past has made it impossible for him to reciprocate anyone’s feelings as he harbors a very real fear of romantic relationships. Despite not wanting to date, Kang Woo still craves interaction with others, and as he’s intrigued by the habits of others, he finds residing at a co-living house to be just about perfect. But life takes an unexpected turn when Lee Na Eun (Kim So Eun) moves in. A freelance copy editor who dreams of someday becoming a novelist, Na Eun sparks feelings within Kang Woo he wasn’t expecting. Generous to those she deems good and intolerant of any sort of injustice, Na Eun is a unique woman, who has, coincidentally, spent the last four years single. While being single doesn’t bother her, Na Eun has to admit that being lonely is no fun. Despite the fact that Kang Woo and Na Eun prefer the freedom that comes with being single, they both agree that they’d rather not be lonely. Can true love blossom between housemates when neither seems willing to commit to a serious relationship? “Lonely Enough to Love” is a 2020 romantic comedy drama directed by Lee Hyun Joo.