Detective Kong
In the period between the last days of the Qing Dynasty (1644-1912) and the early Republic of China (1912-1949), China is in turmoil. The forces of modernity and antiquity are slowly starting to come together, but the land is full to bursting point with sorcerers, conjurers, necromancers, and the like. Most of these, however, are nothing but charlatans and con artists. Enter Kong Xue Li (Zhang Yu Jian), a budding young policeman, and Fang Dong (Wu Cheng Xu), a keen-minded coroner. This duo has become myth-busting hoax detectives, using their wits and knowledge of contemporary science to expose scammers for what they really are and show that what many people mistakenly believe are supernatural spirits are actually smoke-and-mirror tricks from con artists.
But when what at first glance seems to be the powers of darkness threaten to bring terror and death to the residents of a city, the duo must step up their crime-fighting activities. Things get a little more interesting for Kong Xue Li, too, when he meets a sassy and beautiful no-nonsense restaurant owner (Liang Jie). Can this trio put an end to the violence and ghoulish terror that has the city in its grips?
“Detective Kong” is a 2021 Chinese period drama series that was directed by Zhao Jun Kai.