Lover of the Palace
Working as a tour guide at Deoksugung Palace, Boram (Han Bo Reum) has settled quite comfortably into her life. With good friends and a job she enjoys, Boram has everything she needs to be happy. With absolutely no need to go looking for anything more in life, Boram is caught completely off-guard, the day she meets Dong Gil (Shin Won Ho). A childhood friend and former classmate, Dong Gil had been one of Boram’s best friends, growing up. A friend who was there whenever she needed him, and she for him, Boram had treasured their friendship. But as time passed, they faded out of each other’s lives. Now nothing more than a happy memory, Dong Gil was the last person Boram ever expected to meet again. And yet, there he was! A performer at the Palace, Dong Gil is back in Boram’s life and this time he seems interested in being more than just friends! A fun little romp set against the backdrop of the beautiful Deoksugung Palace, “Lover of the Palace” is a 2020 romantic comedy directed by Lee Joo Won and Shin Yoon Soo.