The Love Equations
Adorable and bubbly, Zhou Xiao (Liu Ren Yu) is a favorite among her peers. A university literature student with a penchant for detective novels, she spends her days lost in the pages of her favorite mysteries, always eager to find out what happens next. With such a devoted love of such stories, it comes as no surprise when she finds herself falling for one of the university’s forensic science majors. A seriously dedicated student in the forensic science department, Zhao Fanzhou (Gong Jun) has little time for anyone or anything, other than his studies. Cold and detached, he is the last person anyone would ever expect would fall in love. But when he meets Zhou Xiao, that’s exactly what happens. Wooed by her many charms, it doesn’t take long for the two to become a couple. But nothing lasts forever. Eventually going their separate ways, it would seem their brief but happy love story is over. Or is it? When fate brings the two together, they find themselves wondering if it’s possible to achieve their dreams, in both their careers and in love. Adapted from the novel “Sailing Round and Round in Circles” by Zhao Qian Qian, “The Love Equations” is a 2020 romantic drama directed by Xing Xiao.