The Legend of Dugu
As the chaotic era of the Northern and Southern dynasties comes to a close, a single prophecy sets in motion a chain of events that will change not only the lives of three sisters but history itself... “He who has Dugu, has the world”. Daughters of a court official, Dugu Banruo (Ady An), Dugu Mantuo (Li Yi Xiao), and Dugu Jialou (Hu Bing Qing) were always destined for greatness. Blessed with beauty, intelligence, and connections, the Dugu sisters grew up knowing they were the subjects of a prophecy that could someday tear them apart. Determined to remain loyal to each other, they vowed to always put their relationship first. But time has a way of changing things, and vows are easily broken. Eldest of the Dugu daughters, time saw Banruo grow into a wise and ambitious woman. Craving power above all else, she is willing to do whatever it takes to claim the title of empress, even if it means sacrificing everything she has to get there. Daughter of a concubine, Mantuo, has grown into a woman who craves wealth and power, believing they will let her escape the burden of her lowly birth. Youngest of the Dugu daughters, Jialou grows into a learned, gentle woman who yearns for nothing but peace. As the struggle for supreme power escalates, all three Dugu sisters find themselves embroiled in a series of political alliances and upheavals that will alter the course of history forever. "The Legend of Dugu" is a 2018 historical fiction drama directed by Hou Shu Pei and Lan Zhi Wei.