The road to becoming an empress is paved with treachery. Ruyi (Zhou Xun) is a consort who quickly learns to navigate the treacherous politics of the the royal court and move up the ranks.
After becoming Empress, Ruyi still must survive the many conspiracies against her. Her relationship with Emperor Qianlong (Wallace Huo) becomes eroded even when Ruyi is able to overcome the challenges.
“Ruyi's Royal Love in the Palace” is a 2018 Chinese drama series directed by Wang Jun. It is adapted from the novel Hou Gong Ru Yi Zhuan by Liu Lianzi and is a sequel to the critically acclaimed 2011 television drama “Empresses in the Palace.”