Criminologist Himura and Mystery Writer Arisugawa
“A beautiful crime?” vs “A fascinating crime?” A master detective with quite a few issues brings you hardcore mystery entertainment! Criminologist Hideo Himura gets so much pleasure out of being in crime scenes that he's even confessed to having wanted to kill someone. Constantly seeking out the ultimate crime, he is indeed a man with quite a few issues. Mystery writer Arisu Arisugawa, on the other hand, keeps a close eye on Himura's investigations and writes about them but at times completely misses the point. Not at all the type of guy you'd call dependable, Arisugawa nonetheless professes to be the protector of the clumsy Himura. Although these two men appear like they have no business being in crime scenes, they mitigate each other's shortcomings and use their compelling logic to unravel the elaborately woven tricks left behind by the criminals. It's almost as if Himura and Arisugawa use incredible magical powers to tease out unimaginable truths! Himura stoically tackles bizarre and dark criminal investigations while Arisu's sense of mission propels him to passionately cover the back of his conflicted and vulnerable buddy. Based on deep trust for each other, theirs is a touching friendship you won't want to miss!