When a woman’s life is forever changed by the evil acts of a vengeful man, can the three men who love her help rectify the wrong?
A man named An Ye Luo lashes out when the woman he loves decides to marry a wandering warrior. The couple bear a son, Zhan Feng (Zhang Bin Bin), who is taken in as a disciple of Lie Huo Pavilion. The Lie Hua Pavilion also greets a newborn daughter, Lie Ru Ge (Dilraba Dilmurat), who grows up as the heiress of the Pavilion and is loved by three very different men. Zhan Feng becomes the first love of Ru Ge who will eventually breaks her heart. The skilled martial artist Yin Xue (Vic Chou) harbors a one-sided love for Ru Ge but enters into a life of immortality just for the chance to see Ru Ge again. The disabled prince Yu Zi Han (Wayne Liu) steadfastly remains by Ru Ge as her true friend despite starting to lose most of his senses.
But when Ye Luo reappears to weave more vengeful lies to tear Ru Ge and Zhan Feng apart and bring turmoil to the nation, can Ru Ge and the men who love her seek out the truth and restore peace?