When the ruling Emperor of Juntian is assassinated, it triggers a major struggle to attain power in a mythical pre-China landscape between five of the largest pieces of the Empire. The major states, Tianxuan, Tianquan, Tianshu, Tianji, and Nansu, all start out as dukedoms and transition to kingdoms, each with aspirations of conquering the remaining states.
“Men With Swords Season 1” is a 2016 Chinese drama series. It is followed by the sequel “Men With Swords Season 2” (2017). The cast is made up of the members of the popular Chinese idol group SpeXial.