The Starry Night, The Starry Sea
A young woman is destined to cross paths with a mermaid prince. Shen Luo (Bea Hayden) is having work troubles, so she moves from the big city back to a small island cottage, where she spent her childhood living with her grandfather. When Shen Luo learns that her grandfather has been diagnosed with cancer, she decides to stay to take care of him. While settling back into a quieter life on the island, reuniting with childhood friends Jiang Yi Sheng (Huang Ming) and Zhou Bu Wen (Sui Yong Liang), Shen Luo has no idea that Wu Ju Lan (Feng Shao Feng) is on his way to her. Ju Lan is a mermaid prince whose magical pearl was stolen by Shen Luo’s ancestors 150 years ago. Ju Lan needs the magical pearl to prolong his life, and he now believes that Shen Luo’s grandfather possesses it. When Ju Lan meets Shen Luo, how will their lives change in unexpected ways? “The Starry Night, The Starry Sea” is a 2017 Chinese drama series directed by Wei Han Tao. It is adapted from a novel by the same title by Tong Hua.