Memories of Love
What can 10 years do to a woman’s heart? Lu Fei (Wallace Chung) first met Xin Chen (Maggie Jiang) when he was 18 and just starting at a top university and she was a rebellious high school student. Despite being polar opposites, Lu Fei and Xin Chen fall in love, only to be separated when Lu Fei decides to go to the United States to pursue his career. Ten years later, Lu Fei has not been able to forget Xin Chen and decides to give up his overseas career and leave his fiancée, Ji Rou Li (Christina Mok), to search for Xin Chen. Xin Chen has returned to her hometown and is running a small business. Having just broken up with her boyfriend, Xin Chen is happy with her current single life and keeps her steadfast friend, Lin Le Qing (Aaron Yan), at bay despite his feelings for her. When Lu Fei comes back into her life, Xin Chen has no interest in him. Lu Fei decides to settle in town to try to win back Xin Chen’s heart. But can he convince Xin Chen to give him another chance? “Memories of Love” is a 2018 Chinese drama series directed by Liu Miao Miao. It is based on the novel All Along the Way, Blooming Flowers Shall See Us Off by Qing Shan Luo Tuo.