Painter of the Wind
Kim Hong Do, the best painter of the Joseon era and favored by the king, meets Yoon Bok, who possesses exceptional talent, at Dohwaseo. Kim Ho Do is jealous of his student Yoon Bok because he doesn\u2019t have his talent. Yet, he feels attracted to him, which is strictly forbidden. Kim Hong Do doesn\u2019t know that Yoon Bok, because of his exceptional talent, hides that he is a woman from the moment he enters Dohwaseo. However, upon being discovered, Yoon Bok, for the crime of ignoring strict rules and painting as she pleases, is almost chased out of Dohwaseo. With the help of Hong Do, who recognizes Yoon Bok\u2019s talent, the crisis is averted. The most famous painters of the Joseon era, Kim Hong Do and Shin Yoon Bok, have a true story not left in history, but in paint.