Love Cuisine
Life is best lived through the cuisine of the world. Han Jie (Lego Li) is a heralded celebrity chef who runs a restaurant in Europe but returns to Taiwan to become a culinary teacher at Si Ping High School to fulfill his promise to his old mentor. Fang Xiao Rou (Allison Lin), the mentor’s daughter, also works as a culinary instructor at the school and immediately clashes with Han Jie on teaching and cooking. Han Jie’s best friend, Wen Zhen Yu (Duncan Chow), also teaches at the school but the two friends soon become rivals for Xiao Rou’s affections. Jiang Pei Ying (Nita Lei), Xiao Rou’s best friend and fellow teacher, also has strong feelings for her fellow colleagues. Can the four instructors keep their differences in check to share their culinary passion with their students? “Love Cuisine” is a 2015 Taiwanese drama series.