Wei Lin Lang (Zheng Shuang), the sole survivor after her family's brutal murder, experiences another traumatic event with a young boy destined to become emperor. Suffering from amnesia, she is adopted by a compassionate family who names her Gem. Years later, her cousin Na Lan Rang Ruo (Zhang Bin Bin) recognizes her and falls in love. Emperor Kang Xi (Hawick Lau), wanting to reward Rang Ruo's loyalty, orders Lin Lang to be found and betrothed to him. However, upon seeing Lin Lang's beauty, the emperor becomes captivated by her as well. As Lin Lang enters the imperial palace, her fate hangs in the balance between her cousin's love and the emperor's desire. This is a 2016 Chinese historical drama directed by Wú Jǐnyuán, based on a novel by Fei Wo Si Cun.