Legend of Lu Zhen
During the time of the Chinese Northern Qi dynasty, a lady-in-waiting could never become a princess because of the rigid social hierarchy and the actions of many jealous rivals. Lu Zhen (Zhao Li Ying) flees from an arranged marriage and her evil stepmother and enters the palace as an attendant. She meets Prince Gao Zhan (Chen Xiao), and the two fall in love but know that their social differences would never allow them to marry. As she rises through the ranks of the palace with her pottery skills, Lu Zhen tries to help Gao Zhan against a power struggle from Empress Lou and his brother, Prince Gao Yan (Qiao Ren Liang). In turn, although Gao Zhan could never make Lu Zhen his wife, he helps her to attain the highest position in the kingdom – that of female prime minister. “Legend of Lu Zhen” is a 2013 Chinese drama series directed by Li Hui Zhu and Deng Wei En.