The Imperial Doctress
The Tan family spans many generations of doctors, with many past ancestors who were imperial physicians. But when powerful enemies frame their family, the royal court passes a ruling that future generations of the Tan family are forbidden from practising medicine. The kind, intelligent and talented Tan Yunxian (Liu Shi Shi) secretly learns the art of traditional Chinese medicine from her grandmother and helps to cure plagues and illnesses among the common people. Yunxian overcomes many societal obstacles in her passion and pursuit of medicine. And when she meets Emperor Zhu Qizhen (Wallace Huo), he wields a great deal of influence in Yunxian fulfilling her destiny to become the first female physician of the Ming Dynasty. “The Imperial Doctress” is a 2016 Chinese drama series directed by Lee Kwok Lap.