Ghost Book
Rumor has it that a mysterious ghost will appear at a child’s bedside with an offer to make their wishes come true. Desperate to have a wish fulfilled, Kazuki Sakamoto (Kairi Jyo) and his friends decide to search for a “Ghost Encyclopedia,” a mysterious book that allows access to ghosts. The book's discovery, though, leaves them trapped in a terrifying spirit realm. The children must find a way to fight the ghosts and seal them inside the book if they ever hope to return to the human world... Adapted from the book series “Obakezukan" (おばけずかん) by Saito Hiroshi, this 2022 Japanese fantasy adventure film was directed by Takashi Yamazaki.