Brave: Gunjo Senki
A sudden thunderstorm transports Aoi Nishino (Mackenyu), a dedicated archery club member and history enthusiast, along with his childhood friends Haruka Seno (Hirona Yamazaki) and Kota Matsumoto (Nobuyuki Suzuki), back to the tumultuous Sengoku period. They find themselves at their high school, now besieged by warring samurai clans. As chaos unfolds, Aoi recognizes the signs of an impending key battle from his history studies. Surrounded by relentless warriors and with danger closing in, Aoi and his friends must harness their modern skills and wits to survive this battle. Can they navigate the treacherous landscape and alter the course of history? This 2021 Japanese movie was based on a manga series by Masaki Kasahara and was directed by Katsuyuki Motohiro.