12 Days
A year ago, flight attendant Jeannie (Stephy Tang) fell head-over-heels for Simon (Edward Ma), a banker who has studied abroad. Their first date, by the waterfront in the middle of a typhoon, was chaotic, but drew them together – and now they have tied the knot. However, on their wedding night, Simon displays a quick temper... and the marriage begins to deteriorate bit by bit as the months and years go by. As Simon’s work status improves, he begins to care less and less for Jeannie. And she, in turn, starts to wonder if their marriage is worth saving. Will their relationship survive the pressures of the modern world – or is it time to say goodbye? “12 Days” is a 2021 Hong Kong movie that was directed by Aubrey Lam.