One Day
Denchai (Ter Chantavit Dhanasevi), a 30-year-old IT support worker, is used to going unnoticed at work. That is, until he meets new employee Nui (Mew Nittha Jirayungyurn), who remembers his name correctly while he's helping her. The brief interaction sparks Denchai's crush on Nui, even though she's out of his league. When their company takes a trip to Hokkaido, Japan, Denchai decides to make a wish at the resort's "Bell of Love," hoping that he can date Nui for a single day. To his surprise, his wish might come true – after an unfortunate skiing accident leaves Nui with short-term amnesia, Denchai takes the opportunity to pretend he's her boyfriend for the day. Will his act pave the way for a real relationship, or is it destined to remain a fleeting fantasy? This 2016 Thai film was directed by Tong Banjong Pisanthanakun and co-written by Ter Chantavit Dhanasevi.