Suckseed
Ped (Kao Jirayu La-ongmanee) is a shy boy who never listened to music until his childhood crush Ern (Nat Nattasha Nualjam) introduced him to the world of pop and rock. Unfortunately, she moved away shortly after. Six years later, Ped's best friend Koong (Peach Pachara Chirathivat) convinces Ped and classmate Ex (Earth Thawat Pornrattanaprasert) to form a band: partly to impress girls, and partly so Koong can try and one-up his more popular twin brother. Despite their efforts, they can't overcome their lack of musical talent... until Ern comes back into Ped's life, and she's an outstanding guitarist. Ern joins the band, but both Ped and Koong are interested in her as more than friends. Will their friendship – and the band – survive? "Suckseed" is a 2011 Thai musical comedy movie directed by Chayanop Boonprakob in his directorial debut.