Nodame Cantabile: The Movie 1
Shinichi Chiaki (Hiroshi Tamaki) and Megumi “Nodame” Noda (Juri Ueno), first met at university. Chiaki was an arrogant and condescending – but genial – musician with secret dreams of becoming one of the world’s leading classical music conductors. Nodame, meanwhile, was a scatterbrained pianist with little regard for musical theory. Over time, the duo eventually found love, despite their many differences. Now, years later, Chiaki finds himself on the verge of his dream. After winning a highly prestigious music competition, he is appointed as the conductor of a French orchestra – ahead of a major performance. But when he arrives to check on the orchestra’s condition, he is shocked to find the entire outfit in disarray. Nodame, who fears that Chiaki’s new project will tear him away from her, vows to help him. The orchestra’s first performance is disastrous, and now Chiaki and Nodame must find a way to turn its fate around. Will they succeed – or will Chiaki’s big moment end in disappointment? This film was based on a hit 2001 manga series named “Nodame Cantabile” that also spawned a popular live-action series of the same name in 2006. It is the precursor to 2010’s “Nodame Cantabile: The Movie 2.” “Nodame Cantabile: The Movie 1” is a 2009 Japanese movie that was directed by Hideki Takeuchi.