Don’t Call it Mystery Special
When the body of his classmate Ken Sagae is discovered, Totono Kunou (Masaki Suda) soon finds himself the prime suspect in this unbelievable murder case. Hunted by the police, Totono must use his quick wit and incredible speaking skills to prove his innocence. Brought in for questioning by Inspector Kanzo Yabu (Endo Kenichi), Totono uses his unique set of skills to prove his innocence while detectives at the university interview his classmate Ren Sagara (Jun Shison). Making quick work of the case, the Otonori Police Department quickly brings the murder case to a close but trouble among Totono’s classmates has only just begun. Invited to participate in an incredibly unusual part-time job, Totono, Ren and their classmate Seiko Furomitsu (Sairi Ito) soon find themselves caught up in an entirely different mystery. Tasked with the nearly impossible job of finding a 30-year-old time capsule, will Totono be able to use his unique gifts to help his classmates find the long-lost capsule? Adapted from the manga “Mystery to Iunakare” by Tamura Yumi, “Don’t Call It Mystery Special” is a 2023 Japanese mystery thriller directed by Hiroaki Matsuyama.