A Day in Tongyeong
Ahn Hee Yeon (Yoo In Young) is a hard-working, overstressed team leader in a busy office in Seoul. Her boss tells her to take a break from work, thinking she is looking burned out. Coincidentally, she receives a phone call from Seong Seon (Lee Mi Do), a former colleague she used to be friendly with before the latter left some seven years ago. Seong Seon has relocated to her native South Gyeongsang Province, and is now living in the quiet seaside town of Tongyeong. Taking this sudden phone call as a sign, Hee Yeon buys a bus ticket and heads down south to see Seong Seon. But when they meet, the two women are stunned to discover that they now effectively live in two different worlds. While Seong Seon has become a stay-at-home mom, Hee Yeon is still stuck in the high-speed, big-city rat race. Will this visit change either of their lives for the better? “A Day in Tongyeong” is a 2022 South Korean movie that was directed by Han Gyung Tak.