Dragon Spell
Five hundred years ago, the mighty Dragon King, Long Xiao Tian (Sheng Ying Hao) fell to a dragon master by the name of Jiang Long (Benny Chan). Sealing the powerful Dragon King away, Jiang Long believed he had done the world a great favor. But Xiao Tian’s daughter, San Sheng (Jiang Meng Xuan) felt very differently about having her father sealed for all eternity. Determined to free her father, San Sheng dedicated countless hours to mastering the skill of “tearing time and space”. With the skill now perfected, San Sheng travels five hundred years into the past, to the time before her father was sealed away, to kill Jiang Long and save her father from his unjust fate. Tracking down Jiang Long and his partner Gourd (King Kong Lee), San Sheng is shocked to learn that the man she’s traveled through time to kill is one of her father’s closest friends. Watching the two together, San Sheng begins to have second thoughts about her mission. Will she be able to carry out her master plan or will her trip through time change her perspective on everything? An action-packed, time-travel adventure, “Dragon Spell” is a 2020 Chinese historical fantasy romance film directed by Dai Xi Fan.