My Pretend Girlfriend
As far as high school students go, Noboru Aihara (Taro Takeuchi) isn’t exactly one to stand out in a crowd. Having never attained any sort of popularity, Noboru might have spent the entirety of his high school career existing solely in the background, had not the school’s most popular guy, Shun Miyazaki (Asuka Kudo), changed everything.
Known throughout the school as the single most popular student, Shun Miyazaki is the one guy every girl wants to date; which is just fine by him. Unable to resist a pretty face, Shun is currently dating two girls: Hikaru Momose (Akari Hayami) and Tetsuko Kambayashi (Anna Ishibashi). Perfectly happy dating two very different girls at once, Shun’s only problem with the arrangement is keeping the girls apart. Despite his best efforts, Shun is unable to prevent the inevitable. Coming face-to-face with Tetsuko, while with Hikaru, Shun has to think fast to avert disaster. To save face, and his relationship with Tetsuko, Shun asks Noboru and Hikaru to pretend to be dating.
Agreeing to help Shun out, Noboru and Hikaru begin to act like a couple in front of others. Naturally, it doesn’t take long for Noboru to begin to develop feelings for Hikaru, but her heart still belongs to Shun. Does Noboru stand a chance of winning Hikaru’s heart when his rival in love is the school’s most popular student?
Based on the novel of the same name by Eiichi Nakata, “My Pretend Girlfriend” is a 2014 Japanese romance film directed by Saiji Yakumo.