Kingmaker: The Fox of the Election
In South Korea in the early 1960s, Seo Chang Dae (Lee Sun Gyun) is a pharmacist who dreams of escaping his job and becoming a political strategist. Kim Woon Beom (Sol Kyung Gu), meanwhile, is a struggling politician for the opposition left-wing political party. Both he and his party are experiencing hard times – in the wake of the Korean War (1950-1953), the country is bitterly opposed to left-wingers, branding them all “communists” who want to “betray” the country to the North Korean government. But Seo Chang Dae approaches Kim Woon Beom and explains to him that if he is prepared to fight dirty, he could win political power. The latter is skeptical, but when he finally agrees to try the pharmacist’s methods, he attains phenomenal success at the polls.