Legend of the Naga Pearls
Long ago, in the city or Uranopolis, there lived a noble race who, among other things, possessed the gift of flight. Masters of the sky, the Winged Tribe soared through the atmos on powerful wings. But after losing a mighty battle to the humans the Winged Tribe gradually lost their ability to fly. As a royal descendant of the mighty Winged Tribe, Xue Lie (Simon Yam) has vowed to restore his people to their former glory by bringing home the Naga Pearls, a powerful ancient relic capable of destroying all of humanity. As Xue Lie searches high and low for the ancient orb, Ni Kongkong (Darren Wang), a self-described “prince of thieves,” inadvertently finds himself in possession of the Pearls when he comes upon a mysterious box. With an uncanny knack for protecting the Pearls, Ni soon finds himself approached by Hei Yu (Zhang Tian Ai), a wingless constable of the Winged Tribe who hopes to protect the humans from Xue Lie’s horrific plans, and the human prince, Gali (Sheng Guan Sen). Together, the three unlikely companions vow to keep the pearls safe. But keeping them from the clutches of Xue Lie soon proves impossible. Knowing that to leave the pearls in Xue Lie’s possession would spell doom for the entire human race, the three companions all agree on what must be done next. In a race against time, the three desperately attempt to thwart Xue Lie’s plans, but will they be able to win against such a powerful foe? A epic fantasy-filled tale, “Legend of the Naga Pearls” is a 2017 Chinese fantasy adventure film directed by Yang Lei.