Brotherhood of Blades 2
Shen Lian (Chang Chen), a principled soldier, saves Imperial guard Lu Wen Zhao (Zhang Yi) during a brutal battle and is subsequently recruited to the Imperial capital's guard. Despite the prevalent corruption, Shen Lian remains honest and harbors a deep appreciation for art, particularly the works of female artist Bei Zhai (Yang Mi). When Bei Zhai is accused of creating artworks that mock the Emperor, Shen Lian is ironically tasked with finding and killing her. A shocking murder scene and opportunistic rebels conspire to frame Shen Lian for a crime he did not commit, forcing him to flee and attempt to clear his name while evading a relentless rival guard. This 2017 Chinese movie was directed and co-written by Lu Yang.