The Night Ride
Thu (Hoang Yen Chibi) is a young, female motorbike taxi rider. One day, her path crosses with that of Sy (Quach Ngoc Tuyen), an unemployed man whose family is being harangued by the local mafia due to the fact that they owe the gang a large amount of money. In a bid to keep the gangsters at bay, Sy has taken to carrying out odd jobs for them. When he meets Thu, he believes that she can help him carry out his work, so he hires her as his full-time driver. As they begin to work together, Thu and Sy begin to draw closer to one another, and embark on an uneasy friendship. That bond morphs into something closer to romance, but danger is brewing. Shady and villainous characters like the cynical Thon (Le Giang) and a scheming tycoon (played by Truong Minh Quoc Thai) appear on the scene. And as tensions rise, the duo starts to suspect that their meeting was not actually due to mere chance after all – and may have been masterminded by figures hatching a fiendish plot... “The Night Ride” is a 2020 Vietnamese movie that was directed by Nguyen Nguyen Hoang.