Tinted With You (Movie)
In Korea’s feudal past, the deposed Crown Prince Lee Heon (Yoo Hyun Woo) has been forced into a lonely exile by his cruel older brother, who has usurped the throne. Lee Heon fears for his life at every moment, as his brother plans to secure his place on the royal seat by killing him. Assassins and other schemes are a constant threat for Lee Heon, whose only true ally is his faithful and kind-hearted bodyguard Guem (Kim Tae Jung). Meanwhile, in modern times, a high school student named Eun Ho (Park Jun Hee) loves paintings. In fact, art is his whole world. And when he is tasked with completing a mysterious painting, he is unexpectedly drawn back into the distant past, where he meets Lee Heon. The duo starts to form a close, romantic, and tender bond. But as the acting king grows restless, hoping to kill the exiled Crown Prince as soon as possible, Eun Ho begins to understand that he may be Lee Heon’s best – or perhaps only – chance of survival... “Tinted With You” is a 2022 South Korean movie that was directed by Ha Na.