Chinese Doctors
The year is 2019 and in the Chinese city of Wuhan, Hubei Province, doctors begin admitting patients who appear to have fallen ill with some kind of disease with symptoms quite unlike any other illness. Perplexed by the outbreak, doctors at front-line healthcare clinics such as the Wuhan Jin Yin Tan Hospital – including Wen Ting (Yuan Quan), Tao Jun (Zhu Ya Wen), Wu Chen Guang (Li Chen), and Zhang Jing Yu (Zhang Han Yu) – find themselves treating hundreds of patients per day, all of whom appear to have fallen ill with the disease. The illness turns out to be a new form of the coronavirus – later to be dubbed COVID-19. But these healthcare workers have no idea what kind of illness they are fighting, what kind of drugs might help them treat the sick, nor how to prevent it from spreading. Aware that they are standing firmly in harm’s way as the epidemic balloons into a pandemic that will bring the entire world to its knees, the medics have no choice but to fight the deadly virus head-on... “Chinese Doctors” is a 2021 Chinese movie that was directed by Andrew Lau.