Miracle in Cell No.7
Yong Gu (Ryu Seung Ryong) is the father of a six-year-old daughter (Kal So Won) – but he also has a neurological condition that means his own mental age is also six years. When a terrible accident appears to have killed a young girl, he rushes to try to help her by giving her CPR. But onlookers believe that he has sexually assaulted the child and then killed her. He is arrested and charged with the child’s murder and assault and when a court finds him guilty, he is imprisoned. In the prison, he pines for his beloved daughter and is ostracised by his cellmates, who are outraged by the notion of having to share a cell with a child molesting murderer – unaware that he is actually innocent of the crime. But when he bravely steps in to save the life of So Yang Ho (Oh Dal Soo), a powerful gang leader, the cellmates start to realize that Yong Gu is actually a very tender-hearted, innocent, and misunderstood individual. They plot to help reunite him with his daughter – even if it means smuggling her into the prison! “Miracle in Cell No. 7” is a 2013 South Korean movie that was directed by Lee Hwan Kyung.